söndag 24 juni 2007

Midsommarväder

Svenskt sommarväder

Då har det varit midsommar, den helg på året då det känns som viktigast med fint väder...
För min del har denna midsommar bestått av regn, regn och åter regn!!!
Som vanligt har midsommardagen tillbringats hos mina föräldrar, pappa fyller nämligen år denna helg...
Den obligatoriska grillningen fick ske under tak, men min lillebror såg ändå ut som ett lyckligt barn.
Han bor i lägenhet nuförtiden och tillfällen till grillning ges inte så ofta. Själv fick jag som vanligt stå för dukningen i gillestugan tillsammans med mina barn och barnbarn. Tyvärr fick årets kubbturnering ställas in på grund av dåligt väder. Dessutom var maken uppbokad utan ortens traditionella karnevalståg, han var utklädd till en kameraman som spelade in "Bonde söker fru". Huvudsaken var att mor och far fick se de flesta arvingar på plats för årets begivenhet som detta har blivit.

I morgon skiner säkert solen, för då är dags för ett tvättstugebesök...

Inga kommentarer: