måndag 4 augusti 2008

Då var hösten här...

Som vanligt veckan innan jag börjar jobba (som lärare) drar hjärnkontoret igång med planering av olika slag...
Fast i år kan jag inte planera så mycket i förväg innan jag mött eleverna...det gäller att möta varje enskild elev där den befinner sig...ngt som alla lärare borde göra...som lärare på det individuella programmet är det en självklarhet...allt för att undvika att eleverna får göra om saker de gjort tidigare under sin utbildning på grundskolan...
Däremot bör jag ha ett batteri med uppgifter av olika slag...som ska kunna passa de flesta eleverna...

I eftermiddag ska jag köra mamma till frissan...och sedan umgås med pappa en stund...
Senare på kvällen har jag mitt första styrelsemöte med Lindlöven...föreningen där jag numer är sekreterare...det ska bli spännande att ingå i en styrelse i en lite större förening...

Inga kommentarer: