måndag 25 maj 2009

Puh, vilken dag på jobbet...

Det började inget vidare i dag...
Min assistent som brukar vara med på måndagar ligger hemma och är genomförkyld...
Vilket innebär att jag inte hinner hjälpa alla elever i den gruppen...
Det är många elever som är beroende av assistenten...och det känns inget bra att inte räcka till för alla elever...

Sedan började alla anmälningar till torsdagens personalfest att droppa in...några kunde inte komma ...några skulle komma senare...nån var nötallergiker ...någon kunde knappt äta något alls...någon hade inte fått nån inbjudan...
Då dagen var slut hade jag i alla fall fått med alla deltagare och alla specialkoster...och kunde ringa cateringfirman...

I morgon kommer skolinspektionen på besök...då vill de träffa några elever och ur min klass skulle det absolut vara en tjej...inte helt enkelt då det bara finns två tjejer i den klassen...och den ena tjejen vägrade att träffa skolinspektionen...eftersom den andra tjejen var hemma pga huvudvärk idag var det bara att ringa henne och kolla läget...
Jo, hon skulle komma i morgon...och ja hon ville gärna bli intervjuad av skolinspektionen...

För övrigt har en av mina engelskgrupper gjort nationellt prov i engelska för år 9...och ja...jag hann rätta proven innan jag åkte hem idag...

Måtte morgondagen bli lugnare...

Inga kommentarer: