fredag 21 september 2007

En givande vecka

I tisdags var jag på min första grammatikföreläsning på Örebro universitet, ja den första på många år...
Vilken revolution som har skett inom det området... nuförtiden ges det en hemtenta som examination... något jag har efterfrågat i många år... just det att grammatikkunskaper inte ska tryckas in i studenternas stackars huvuden... utan man ska kunna uppvisa ett grammatiskt tänk...
I söndags var barnbarnen och hälsade på och lilla Ella går fortfarande inte... hon fyller två år i slutet av november... så hon borde faktiskt börja gå snart...
Sedan var jag barnvakt i torsdags eftermiddag... då går lilltjejen helt obehindrat... mycket kan hända på bara ett par dagar...
På tisdag är det deadline för första inlämningsuppgiften i engelska... jag ska visst skriva två memos... och jag har inte ens börjat än... men men jag är ju en obotlig tidsoptimist...
I morgon ska det tvättas hela dagen... badrummet är översvämmat av tvätt... sedan spelar grabbarna sin sista match för säsongen... så en liten paus i allt tvättande blir det allt...

Inga kommentarer: