lördag 17 november 2007

Vinterkräksjukan...

Så har då den beryktade vinterkräksjukan anlänt...vad kallades den förr i tiden...jag menar vinterkräksjukan är ju ett nytt påfund...
Jag kräks däremot aldrig då jag blir smittad av vinterkräksjukan...däremot mår jag ,som en härlig gammal dam lärde mig på sent sjuttiotal, tjyvtjockt...
Idag var jag på en secondhandbutik och hittade där till min glädje fyra stycken mattallrikar till en servis jag inhandlade på sjuttiotalet...jag hade endast två mattallrikar kvar så det passade bra att komplettera den servisen...dessutom hittade jag som vanligt en och annan deckare till mitt nätantikvariat...
Nu sitter jag bara och väntar på att kvalmatchen mellan Spanien och Sverige ska starta, Skottland spelar just nu mot Italien i ett vansinnigt hällregn...Italien leder med 1-0...jag fick just se en närbild på regnet, det är inte hällregn utan rena rama skyfallet...

Inga kommentarer: