fredag 3 juli 2009

Vilket skyfall...

Idag gick Chrille och jag på kondis på förmiddan...
Vi hann bara slå oss ner på uteserveringen så brakade det lös...det ven blixtar och åska runt omkring oss...så det var bara att sitta där och vänta och fika i allsköns ro...sen kunde vi traska hemåt igen...

Senare på eftermiddan skulle jag åka upp till mamma...med veckans ljudböcker lite medikamenter från apoteket och de nödvändiga matvarorna...
Det gick bra att åka dit...men sen när jag var på väg hem åkte jag in i tidernas skyfall...
Jag åkte en bit...sen stannade jag vid en busshållplats...åkte en bit...stannade vid nästa busshållplats....det var riktigt otäckt...det var ofantliga vattenmängder som låg på vägbanan...
Nåväl, jag kom hem välbehållen...och nu har jag gjort matlådor till Mathias inför nästa veckas jobb...
Det blev pasta på längden och på tvären...

Inga kommentarer: