onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedan...


Ja, vad gör ni en dag som denna - dan före dopparedan?
Själv har jag som sport att spara allt julstök till den 23:e december - det började med att jag alltid fick lönen dagen före julafton. Nu skulle det kunna vara annorlunda - men varför ändra på ett vinnande koncept?
Så idag har jag varit och handlat julklappar till barnbarnen - ordnat några inköp åt mamma också...
Jag har pantat alla petflaskor som hopat sig de senaste veckorna...
Jag har handlat mat som ska räcka över hela julhelgen...
Jag har varit på apoteket och hämtat ut Chrilles astmamedicin - där fick jag förresten dagens chock - 700 kronor för att kunna andas som vanliga människor...
Sen har jag fixat lunchen som blev potatisgratäng och rostbiff...
Nu ska jag hänga vid datorn en stund innan jag ska gå iväg till bokhandeln - min absoluta favoritaffär...
Over and out...
Have yourself a merry merry christmas!

Inga kommentarer: