fredag 31 augusti 2007

Mitt härliga jobb som lärare...

Nu har det gått en och en halv vecka på terminen och jag måste bara få berätta att min klass detta läsår kommer att bli en helt underbar grupp...
Jag har fått en helt perfekt konstellation av tjejer från världens olika hörn kryddat med några högljudda pojkar som livar upp klassrummet och ser till att det blir en härlig dynamik i gruppen...
Att få förmånen att möta dessa elever ett antal lektioner varje vecka det är verkligen en ynnest... något som jag önskar alla lärare att få uppleva under sitt yrkesverksamma liv...

För övrigt verkar vi i Sverige ha slagit oss för bröstet lite för tidigt, precis som det brukar vara då det är dags för mästerskap i olika idrotter...
Vilken tur att vi har Carro som räddat den svenska äran... för alla dessa fjärdeplatser gör inte många människor glada... hur många tänker att det är stort att vara fyra inom sin idrott i världen... det kan vara svårt när prispallen var inom räckhåll...

Sönerna fortsätter sitt harvande i den lokala division-sex-serien...två av sönerna spelar i laget som ligger sist och den tredje sonen ligger för närvarande trea... trots det är det ingen munhuggning här hemma... skönt att de har vuxit ifrån sådant, det har jag fått min beskärda del av... det är inte många år sedan det till och med var bråk om vem som skulle sitta fram i bilen till träningen...

Inga kommentarer: