onsdag 15 augusti 2007

Så kan man då äntligen titulera sig skitstövel...

Igår var nog den värsta dagen hittills i mitt 49-åriga liv...
Jag skulle avlägga en sista visit på min gamla arbetsplats och lämna tillbaks nycklar...
Jag berättade att jag fått jobb i Hallsberg, lite mot min vilja men ekonomin krävde att jag tackade ja till jobbet...
Då kontrar min gamla kollegor med en fråga: vad kan få dig att tacka nej till tjänsten i Hallsberg? Ja, en heltidstjänst som löper över ett läsår och med samma lön svarade jag då.
Fem timmar senare får jag ett erbjudande om just en sådan tjänst....
Jag slipper 80 minuters resa till jobbet, jag kan gå till jobbet i stället...
Jag slipper punga ut med 1500 spänn på ett pendlarkort - de pengarna kan jag göra något roligare för...
Jag får fortsätta jobba med invandrarungdomar - något som jag stortrivs med...

Så jag beslutar mig för att tacka nej till jobbet i Hallsberg - kvällen innan jag ska börja ...
Rektorn blir helgalen, ganska oprofessionellt tycker jag nog, men självklart har jag satt honom och den skolan på pottkanten...

Så visst är jag en riktig skitstövel - jag har ju faktiskt tänkt på mig själv för en gångs skull...

Inga kommentarer: