onsdag 2 januari 2008

Huvaligen!

I morse väcktes jag av att det ringde på dörrklockan...klockan var bara halvsju och jag skulle gå upp klockan sju...planeringsträff med arbetslaget...
Då jag öppnar står det fem konstiga figurer iklädda gummimasker och annan konstig utstyrsel utanför min dörr...nyvaken som jag var frågade jag vad de ville...vem de sökte...men jag fick inget svar...bara nån konstig gest att de ville in i min lägenhet...
Sedan slog det mig att de kanske tagit fel på dag och sökte maken, som fyller femtio år i morgon,...
Är det Christer ni söker frågade jag då...ja då fick jag i alla fall en nickning till svar...
Oj, Christer är inte hemma...han är på väg till en TV-pucksuttagning i Hallsberg berättade jag då för dem...då skakade de på sina huvuden...
Det visade sig vara makens arbetskamrater från en tidigare arbetsplats...snacka om att de inte hade gjort någon research inför födelsedagen...
Så vi får se vad som händer i natt och i morgon...

Inga kommentarer: