måndag 9 juni 2008

Rättningar, rättningar och åter rättningar...

Egentligen är det ett under att jag själv kan skriva en korrekt mening ikväll...
Efter att ha suttit och rättat minoritetselevers skrivuppgifter så vet jag knappt själv hur man bygger en korrekt mening...
Följande kommentarer kan jag ge i sömnen nu...meningsbyggnadsfel...fel pronomen...bestämd form/obestämd form...referatmarkörer saknas...är texten nedkortad till 1/5...osv...

I morgon fortsätter galenskapen med fler uppgifter att rätta...det är priset jag får betala då jag varit på universitetet och roat mig under större delen av terminen...mina kollegor har vikarierat för mig...så då har rättningsarbetet blivit lidande...

Sedan har skolledningen bestämt att all personal som inte är mentorer för avgångsklasserna ska tjänstgöra som "vakter" och se till att det inte intas någon alkohol på skolområdet under den sista veckan...
Så nu ska jag och sex andra lärare punktmarkera eleverna som går tredje året på samhällsvetenskapliga programmet...
Vilken fantastisk idé...det är såna här påbud som skolledningen kommer fram till under sina strategidagar...
Ja, ja vi får försöka komma fram till någon smidig lösning för både personal och studenter...

Inga kommentarer: