söndag 26 oktober 2008

Tacogratäng och hockey

Idag hade sönerna beställt tacogratäng...
Det är inte min och Chrilles favoritmat...utan det är en maträtt som vi tröttnade på för flera månader sedan...
Men vad gör man inte för sina kära söner...
Efter den delikata söndagsmiddan bar det iväg till ishallen för familjens hockeytränare (Chrille och Mackan)...
Själv satte jag mig vid datorn och skrev lite inför A-lagets bortamatch...det är nämligen en av mina uppgifter som sekreterare i hockeyföreningen...
Sedan åkte jag upp till ishallen och tänkte kolla när Chrilles och Mackans lag mötte Linköping...
Jag stod ut i 11 minuter...då stod det 5-0 till Linköping och maken fick ett utbrott i båset...så jag åkte hem...
Då satte jag mig vid datorn och kollade A-lagets match mot Örebro...de fick stryk med 9-2...
Förmodligen var alltihopa tacogratängens fel...

Inga kommentarer: