torsdag 25 december 2008

En lyckad juldagsmiddag...

Då har alla matgäster åkt hem igen...
För 11,5 timmar sedan drog jag igång köksbestyren inför dagens julmiddag...
Sedan har det gått i ett fram till för nån timme sedan...
Den senaste timmen har jag suttit med Denice och njutit av att se henne sova i knät hos mig...

Middagen blev riktigt lyckad...mina svärföräldrar hade aldrig någonsin ätit så goda revbensspjäll...
Tack pappa...för det receptet...

Annars har det varit en tung jul...tungt med så många minnen...i stort sett allting påminner om pappa...
Maten vi ätit...julgranen som jag fått efter honom...att ge mamma en julklapp och inte kunna ge pappa någon...
Jag som trodde att jag avverkat min sorgperiod under den sista tiden han levde...
Jag trodde nog aldrig att jag skulle sörja pappa så mycket...men det är klart...jag har ju varit upp och hälsat på dem en gång i veckan de senaste åren...det är kanske inte så konstigt att det känns tomt...

Bort med alla dystra tankar nu...julen är snart över för denna gång...och nästa år känns säkert allting mycket lättare...

Inga kommentarer: