tisdag 2 december 2008

Släkten är bäst...

Förra onsdagen då jag just skulle gå till jobbet ringde Mathias telefon...jag hann inte stanna och kolla vem som ringde halvåtta på morgonen till honom...
Det visade sig senare den dagen att det var grabbarnas kusin Johan som erbjöd Mathias att jobba extra som emballagesnickare...
Jag hade aldrig kunnat tänka mig Mathias som snickare/byggnadsarbetare överhuvudtaget...
Tänk så fel jag hade...han har nu jobbat i en vecka...och får just nu lära sig alla olika verktyg som man använder i det jobbet...
Tack för det Johan!
Det var precis vad Mathias behövde just nu............

För övrigt har det varit en tröttsam men givande studiedag - på agendan stod utvecklingssamtal - vi ska bli bättre på dem på skolan - och framförallt ska alla lärare göra ungefär likadant med dessa samtal...

Nu börjar det att dra ihop sig för resan till Globen och sir Elton John...jag kan knappt bärga mig...

Inga kommentarer: