onsdag 31 december 2008

Sista skälvande dagen 2008...


Ja då var det dags att summera 2008...
För mig har det varit ett minst sagt omtumlande år...

Januari: Det började med att jag blev degraderad på jobbet...efter att ha jobbat som lärare i åtta år fick jag jobba som lärarassistent under vårterminen...
Tanken var god...skolledningen ville att jag skulle göra klar min sista verksamhetsförlagda utbildning...och det är enklare att göra det om man är helt befriad från ansvar...
Men jag kunde aldrig riktigt förlika mig med att jobba som lärarassistent...mina arbetsuppgifter bestod för det mesta av att sitta på arbetsrummet och rätta svenskuppgifter...
Jag som älskar mötet med eleverna...det mötet togs ifrån mig...

April: Under våren blev även pappa tvungen att underkasta sig ytterligare en canceroperation...det visade sig även bli hans sista canceroperation...

Juni: Under vårterminens sista veckor övertalades jag att söka en lärartjänst på det individuella programmet, en tjänst som jag sedan erbjöds...

Juli: Chrille och jag tar med oss släkten och åker ner till ostkusten där Chrilles syster bor...för att fira 150-årsjubileum (tre femtioåringar firades då)

Oktober: Pappa får äntligen somna in efter två tunga år fyllda av canceroperationer och mindre stroke-anfall...

December: Niclas och Mirre "tvingas" att gifta sig innan deras baby ska födas...sedan i mitten av december kommer lilla Denice till världen...
Samma dag går jag fram med mitt/vårt examensarbete...

Nu blickar jag fram mot 2009...det känns som om det mesta kan bli bättre...

Inga kommentarer: