måndag 28 april 2008

Skrivkramp...

Jaha, då har man drabbats av den hemska åkomman skrivkramp...
Rapporten som är slutexaminationen på kurserna läs och skrivinlärning samt didaktik i skolan II ska vara på 7-8 sidor och jag lyckas bara klämma ur mig drygt fyra sidor...
Alltså måste jag ordbajsa ytterligare några sidor om projektet jag genomfört på min verksamhetsförlagda utbildning...
Jag som är en mästare i att skriva kort och koncist...varför uppmuntras aldrig den konsten på universiteten runt om i landet...
Mina något kortare texter är ju späckade med kvalitet...men i stället tvingas jag att skriva en viss kvantitet med en betydligt sämre kvalitet...
Ja ja, då har man något att göra natten till onsdag då...

2 kommentarer:

Pendlaren sa...

Skrivkramp - pyttsan... Det enda du behöver göra är att välja ut en del trådar i det du redan har skrivit, och sedan utveckla dem ett par varv till. Kläm till med några "å ena sidan..., men å andra sidan..." så har du snart fått ihop tillräckligt många sidor!

joga bonito sa...

Du har så rätt, det var precis det jag gjorde och vips så fanns det sju sidor skrivna... men om rapporten blev så mycket bättre...nja det vet jag inte...