söndag 29 mars 2009

En helt vanlig söndag...

Idag vaknade jag halvnio...det var i alla fall vad jag trodde...
När jag slog mig ned vid datorn insåg jag att vi glömt ställa fram klockorna till sommartid...
Så helt plötsligt hade jag förlorat en timme...

Efter att ha tvättat en maskin och ätit frukost åkte Chrille och jag iväg och handlade till mamma...
I Ramsberg var allt som vanligt...
Vi fikade och jag hjälpte mamma att leta fram något lämpligt broderi som hon kan beställa...
Hon är nämligen rätt irriterad på sin synskada som gör att hon inte kan göra sånt som hon tycker om att göra...
Efter en stund hos mamma drog Chrille och jag vidare till svärföräldrarna...
Där var det skidskytte på dumburken...så vi satte oss en stund och pratade och såg på när Helena Jonsson tog hem världscupen i skidskytte för damer...

Väl hemma i Lindesberg igen fixade jag till söndagsmiddan:)
Det blev korvstroganoff idag...vilken lyxig söndagsmiddag:)
Chrille åkte iväg på hockeymöte och jag tvättade en maskin till...och sedan dammsög jag och våttorkade golven...snyggade till borden med rena dukar och andra ljusstakar...
Sen blev det guitarhero för hela slanten...

Inga kommentarer: