onsdag 25 mars 2009

Sjukhusbesök på förmiddagen...

Idag började jag att plocka ut av min kompledighet...
Alla mina övertimmar varje vecka gör att jag i dagsläget har cirka 50 komptimmar att plocka ut...
Så då var det enkelt för mig att följa med mamma till sjukhuset idag...
Hon skulle in och röntga lungorna...tänk om de ville röntga mina lungor istället...
Men eftersom jag är kärnfrisk och inte röker vill läkarna inte kolla mina lungor...själv är jag lite nyfiken på vad all passiv rökning ställt till med...
Jag har nämligen varit synnerligen oförsiktig med den passiva rökningen...

Jaja...det var i alla fall skönt att se att mamma börjar bli mer och mer självständig nu...
Efter pappas bortgång...och i kombination med mammas synskada...så har hon varit rätt osjälvständig...säkert på grund av att hon varit rädd för att inte klara av en del saker...
Men idag funkade det väldigt bra...
Hon tar för sig mer och mer...vilket är skönt för oss anhöriga...

Inga kommentarer: