måndag 23 mars 2009

Tankspridd som en professor...

Större delen av dagen har gått åt till att leta efter ett kollegieblock...
Med viktiga anteckningar från Lindlövens senaste styrelsemöte...
För en kort stund sen hittade jag det...vilket innebär att jag får försöka fixa till protokollet i morgon på jobbet...
Annars är det en tung dag...sista Beck-filmen gick på TV ikväll...Leksand förlorade ikväll...
Men jag har även varit otroligt duktig den här helgen...
Som bekant så har jag det här läsåret lyckats med bedriften att få undervisa i matematik...vilket inte är mitt starka ämne...
Det har funkat fram till den här veckan...då eleverna ska räkna ekvationer...
Jag...ska hjälpa eleverna med ekvationer...
All annan matte sitter i ryggraden men räkna med x har aldrig varit min starka sida...
Så då var det bara att ta med sig matteboken hem...nu har jag räknat ekvationer hela helgen...och gissa att jag behärskar det nu...
Ekvationer ...here I Come...

Inga kommentarer: