torsdag 26 mars 2009

Tungt på jobbet...

Igår fick vi veta att vi inte får några fler lärartimmar till våra grupper trots att vi får cirka 25 elever mer till hösten...
Då känns det skönt att veta att man endast är vikarie detta läsår...jag tänker inte ställa upp och arbeta under sådana förhållanden...
Det här året har jag haft en etta med fjorton elever...vilket är väldigt mycket när samtliga har en koncentrationsproblematik...och några har dessutom ytterligare diagnoser...
I den andra klassen har jag haft tjugotvå elever...och där finns det ännu fler diagnoser...
Man kan lugnt säga att jag haft fullt upp med dessa klasser...så några klasser med ännu fler elever i ...och med denna problematik...tack...men nej tack...

Som pricken över i:et kom en av mina allra närmaste kollegor och berättade att hon har tagit tjänstledigt från och med 4:e maj...för att jobba som kurator på en ungdomsmottagning i hennes hemstad...
Det skulle inte förvåna mig om skolledningen passar på att spara in den tjänsten nu då hon försvinner...
Så det finns all anledning att se sig om efter alternativa jobb...

Inga kommentarer: