lördag 7 mars 2009

Fläskkotlett i viltsås...

Idag passade jag på att testa ett nytt recept eftersom grabbarna är och förlustar sig i Sthlm...
Det såg väldigt gott ut...och det var det...
Jag blir så glad när jag äntligen hittar ett recept på mat som man vill göra fler gånger...

Fläskkotlett i viltsås...
Det får mig att tänka på gårdagen då jag var och hälsade på mamma...
För en gångs skull fick jag för mig att åka över Guldsmedshyttan och Stråssa...
Lagom som jag åkte ut ur Stråssa ser jag något stort och mörkt stå efter vägkanten...
Jo då ...mkt riktigt...
En stor älg står där och mumsar alldeles vid vägkanten...jag fick smyga förbi med bilen för att inte oroa skogens konung...

Vad viltsåsen innehåller: creme fraiche, koncentrerad svarvinbärssaft, buljong, vatten timjan, krossade enbär och soya...det var bara att låta allt koka ihop i stekpannan...superduperenkelt...

Nu fortsätter snart andra omgången i slutspelshockeyn...
Förmodligen får Brynäs pisk av Färjestad igen...vilket innebär sura mungipor på min käre make...

Inga kommentarer: