tisdag 25 december 2007

En tomhet...

Som vanligt infinner sig en viss tomhet när julafton är överstökad... alla julklappar med så många tankar bakom...julmaten som trots allt ska plockas fram även om jag använder många shortcuts nuförtiden...

Det som känns bra är att vi får tid för att se en massa bra filmer...åtminstone jag som sällan tittar på filmer annars...det ges även tid för att plöja igenom bokhögarna som vuxit under hösten...och naturligtvis spela sällskapsspel...idag var det yngste sonens fotbollsquiz...jag brukar vanligtvis gå segrande ur sådana tävlingar...men idag torskade jag ..det var äldste sonen som vann...kul för honom...

Julklappar då...fick jag några sådana...jadå, jag fick en King of Coffee - i chilliserien...av maken...sedan fick jag Liza Marklunds senaste roman...ett doftljus tillägnat en mormor...tunga glasljusstakar...ett otroligt fint armbandsur av en av sönerna...en härligt mjuk halsduk av dottern...

Inga kommentarer: