måndag 3 december 2007

Härligt - en jobbintervju i morgon...

I dag ringde de från folkuniversitetet...
De ville träffa mig för att diskutera en projektanställning som utbildningssamordnare/sfi-lärare...
Jag tittade just på platsannonsen...där stod att de sökte en utbildad och behörig SFI-lärare med arbetsledande erfarenhet...erfarenheten är det enda som stämmer in på mig...
Ja, ja vi får se i morgon vad som händer på intervjun...
Det vore skönt att slippa stå med mössan i hand och bocka och buga på skolan där jag har jobbat de senaste sju åren...kan jag kanske få några timmar i något utav mina ämnen där jag faktiskt har full behörighet...
Fast då blir det inte någon pedagogik på ett år...men å andra sidan kan jag fortsätta att utbilda mig i mina ämnen...framför allt engelska och svenska som andraspråk där jag inte har full gymnasiebehörighet...

Inga kommentarer: