söndag 16 december 2007

Jullovet närmar sig...

Puh, nu har jag dubbelarbetat torsdag-fredag, på dagarna som lärare och på kvällar och nätter som personlig assistent...därför är jag rätt sliten just nu och längtar efter den stundande ledigheten...
Anledningen till dubbelarbetet är att nästa termin ter sig rätt osäker för min del och någon slags inkomst behöver även jag ha...jag ska läsa pedagogik på helfart då men som vanligt vägrar jag att ta studielån utan försöker att hanka mig fram som timvikarie...
Ännu en inlämningsuppgift till nästa vecka, denna gång i engelsk språkhistoria...än så länge verkar jag ro iland alla uppgifter...jag har trots allt läst 22,5 poäng denna termin...hur många det ska bli nästa termin vågar jag inte tänka på...
Ja,ja den dagen den sorgen...nu ska jag ladda för en fridefull jul då endast tomten är vaken...

Inga kommentarer: