lördag 17 maj 2008

De säger att det är mitten på maj...

Brrr..............
När jag tittar i kalendern så står det 17 maj...då borde det vara varmt och skönt ute...
Jag har nog aldrig frusit så mycket som jag gjort de två senaste dagarna...
Igår när jag klev ur bilen på parkeringen vid skolan kom jag på...visst ja vi har idrott på fredagar...och den här fredagen ska jag jobba hela dan...och jag har inga regnkläder med mig ...dessutom har jag en fleecejacka på mig.....
Nåväl...eftersom personalen i mitt arbetslag ALLTID är med på idrottslektionerna så var det bara att gilla läget...det stod brännbollsträning på programmet...så jag tänkte att jag är med och ser till att alla elever kommer igång...så kan jag smita in sedan...
Det var bara det att jag fick uppdraget att vara poängräknare och tidtagare...så det var bara att bita ihop och står där och huttra...om jag åtminstone hade varit med och spelat...
Igår kväll hade jag dessutom lovat att följa med och se en hemmamatch då yngste sonen spelar...han är numer återställd från förra helgens idrottsskada...och det regnade och blåste så det stod härliga till...
Idag var det åter en fotbollsmatch på programmet...de andra sönerna hade bortamatch mot IFK Lindesberg...och visst skulle jag komma och kolla...
Så nu tänker jag inte gå ut mer den här helgen...för inne i min lägenhet är det varmt och skönt...

Inga kommentarer: