lördag 10 maj 2008

Pingstafton...

Jag hörde nyss på TV:n att det är pingstafton idag...något som jag helt har missat...trots att jag konsulterar min kalender åtskilliga gånger varje dag...
Det känns faktiskt som en helt vanlig helg...kanske beror det på att annandagen är borttagen...
Nåväl...det känns i alla fall otroligt befriande att ha en helg framför sig med noll åtaganden inplanerade...bortsett från ett apoteksbesök åt pappa...

I måndags började min didaktiska utbildning i matematik...jag förstår inte varför jag har ett så grundmurat motstånd mot matematik...
Men jag är inte ensam om den inställningen i min seminariegrupp...vi har gemensamt beslutat oss för att på något sätt ta oss igenom föreläsningarna för att sedan tillsammans tröska oss igenom litteraturen och vrida och vända på varje begrepp...

Annat är det med kursen i semantik som jag läser på kvällarna...den glider man igenom och njuter av alla semantiska diskussioner...så kontentan av det måste bli att någon matematiker blir jag aldrig...

Inga kommentarer: