söndag 21 september 2008

En välbehövlig vila...

Den här helgen går i rekreationens tecken...nåja...nästan i alla fall...
I går morse var jag på ett blixtinkallat möte med hockeyledare som inte riktigt följer de spelregler som är uppsatta i föreningen där jag är engagerad...det tog nästan hela förmiddagen...

Sedan blev det vila...vila...och åter vila...med avbrott för de rättningsarbeten jag tagit med mig hem från jobbet...jag ligger nämligen efter lite där...det blir lätt så när man är lärare i svenska och engelska...eleverna bör ju visa prov på sina skrivkunskaper...snacka om att man binder ris åt sin egen rygg...

Idag ska jag göra i ordning ett arbete i ordkunskap åt mina "ettor"...sedan måste jag börja leta efter litteratur till mitt examensarbete...något som jag lovat min skrivkompis att fixa under helgen...bortsett från de sysslorna blir det även idag en hel del vila...

Inga kommentarer: