fredag 26 september 2008

Ännu en hektisk vecka som börjar gå mot sitt slut...

Vilken vecka...när jag tittade i kalendern i söndagskväll såg jag att hela veckan var fullproppad med diverse åtaganden...hur kunde jag gå med på allt detta...
Det var bara att gilla läget och kryssa varje dag...och sedan försöka komma ihåg att så här ska jag inte ställa till det i fortsättningen...

Vad har jag då gjort...det började redan i måndags kväll då jag skulle hämta växelkassan till Lindlövens A-lagsmatcher i veckan...

Sedan på tisdagen blev jag tvungen att åka in till Akademibokhandeln för inköp av lärarutbildningens sista bok...det måste jag förresten försöka fira på något sätt...sedan skulle den boken läsas inför torsdagens seminarium...

Före det så kom onsdagen med första A-lagsmatchen och har man dessutom hand om växelkassan ska man vara på plats två timmar före matchen...

Torsdagen...seminarium...och inte hade jag hunnit med att läsa mer än de första 25 sidorna i boken...men på något underligt sätt lyckades jag att humma mig igenom såväl förseminarium som seminarium...

Nu är det fredag kväll och jag har varit och handlat åt mina gamla föräldrar...och hämtat en luftmadrass hos mina svärföräldrar...och kört hem dottern som var med och hälsade på mormor och morfar...och skjutsat yngste sonen till hockeyträningen...allt detta medan maken "flyttar"äldste sonen ner till Lidköping...

I morgon 8.30 kommer barnbarnen...de ska vara hos mormor och morfar eftersom mamma och pappa är bjudna på bröllop...

På söndag är det så hockey igen...och ja...jag har hand om växelkassan även till denna match...
Efter matchen ville ett pojklag träffa styrelsen...men sen ska jag vila...

1 kommentar:

Pendlaren sa...

Fyra av grejerna är ju direkt kopplade till sportåtaganden. Strunta i sporten så får du mer tid över! :-)