torsdag 18 september 2008

Nu ligger jag efter igen...

Idag blev jag tvungen att åka in till Akademibokhandeln eftersom jag inte orkade vända tillbaks och köpa en bok sist jag var in till universitetet...
Till morgondagens seminarie skulle varje enskild student ha skrivit en läslogg till denna bok och vara redo att presentera sina tankar kring varje kapitel...
Med andra ord gick det inte att fuska sig förbi jobbet denna gång...
Så nu har jag suttit och läst samtliga 170 sidor med pennan i högsta beredskap...
Vad boken handlade om...olika samhällsvetenskapliga analysmetoder...som har sin vagga i de gamla grekernas retorik...och det kan jag ju redan allt om...under min första kurs i pedagogik med didaktisk inriktning spelade jag nämligen Sokrates under en redovisning där redovisningsformen var valfri...och självklart var jag draperad i ett lakan då...

Inga kommentarer: