söndag 14 september 2008

Födelsedagskalas del 1

Idag har stora delar av släkten varit här...det vill säga alla barnen med sina familjer...de som har familj vill säga...
Dessutom hade dottern med sig sina svärföräldrar...
Det blev en trevlig förmiddag med mycket prat...högläsning ur pixiböcker(om ni kommer ihåg dem)...och andra saker som roade Adam 4 och Ella 3...

Igår var jag upp till mamma och pappa...jag passade på att kasta in den sista kluvna veden i vedboden...
Sedan bjöd mamma på en delikat för tidig födelsedagsmiddag...schnitzel och potatisgratäng...och som dessert den underbara rabarberpajen som bara hon kan göra.....mmm...det var gott kan jag lova...

Grannar är ett släkte för sig vill jag lova...
Idag tänkte jag gå ner i vårt källarförråd för att hämta upp några extrastolar till födelsedagskaffet...
Vad tror ni har hänt då när jag kommer ner till förrådet...jo vi har en granne som snart ska flytta härifrån så han har blockerat dörren till vårt källarförråd med ett tiotal sopsäckar...så det blev inga stolar...
Ett tag funderade jag på och ringa på hos grannen och be att få låna några stolar eftersom jag inte kommer in i mitt källarförråd...
Grrrrrrrrrrr...

Inga kommentarer: